Noticies EPSEVG > NotGeneral > Jornada de donacions de sang a l'Escola

Jornada de donacions de sang a l'Escola

Els centres hospitalaris de Catalunya necessiten 1.000 donants al dia per poder donar cobertura mèdica als pacients que requereixen una transfusió.

donaci___sang.jpgEl Banc de Sang i Teixits de Catalunya estarà instal•lat al vestíbul de l’Escola durant tot el dimarts 19 d’octubre per  tal de fer-hi una recollida de donacions de sang. Els hospitals catalans haurien de disposar de més de 1.000 donacions diàries (el que suposa 11 litres de sang per minut) per poder garantir transfusions òptimes als pacients que ho necessiten.

De fet, segons les dades del departament de Salut de la Generalitat, el 10% de les persones que entra en un centre hospitalari necessita sang. Els casos més habituals són les intervencions quirúrgiques, els tractaments oncològics, els transplantaments i els accidents greus.

La donació de sang és un acte individual, voluntari i altruista, però imprescindible per poder oferir –i accedir– a una medecina d’alt nivell. Els únics requisits per ser donant és tenir entre 18 i 65 anys, pesar més de 50 quilos i haver estat 2 mesos sense fer cap altra donació.