Noticies EPSEVG > NotGeneral > Es presenta la UPC - BCN World Race

Es presenta la UPC - BCN World Race

El Campus ha estat escollit per acollir una sessió informativa i dues conferències per promocionar la primera edició d’aquests guardons.

bcn_world_race.jpgEl Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú acollirà una de les sessions informatives per donar a conèixer la primera edició dels premis UPC – Barcelona World Race, dedicats a la innovació, la navegació i l’entorn. La cita és el dimarts 26 d’octubre, a partir de les 12h, a la Sala d’Actes de l’Escola, on s’hi faran dues conferències relacionades amb el fons marí. D’una banda, la de Michel André, del Laboratori d’Aplicacions Bioacústiques, que parlarà de la contaminació acústica al fons del mar. I de l’altra, la de Javier Romo, responsable de Medi Ambient del Port de Barcelona, que tractarà la problemàtica dels residus de buc i què estipula el conveni MARPOL.

El premi UPC – Barcelona World Race se celebra per primera vegada gràcies a l’acord a què han arribat la Universitat Politècnica de Catalunya i l’organització de la regata. El certamen, que vol demostrar que competicions esportives marítimes com aquesta no serien possibles sense l’ús de la tecnologia, està obert a tots els estudiants de la UPC, que poden presentar els projectes en solitari o en grups de fins a tres persones.

El premi preveu dues fases. En la primera, els participants han de presentar propostes per disminuir l’impacte ambiental de la navegació. I en la segona, els tres projectes finalistes hauran de desenvolupar les idees presentades durant la primera fase perquè aquestes siguin avaluades pel jurat. El treballs finals hauran de tenir una extensió màxima de 10 pàgines, dels quals se’n lliurarà una versió digital i una altra d’impresa. Tota la documentació podrà acompanyar-se de material extra, com fotografies o vídeos.

El termini per participar a la primera fase del concurs es tanca el dimarts 30 de novembre, mentre que els premi final s’atorgarà a mitjans d’abril, dues setmanes després de l’arribada del primer vaixell de la regata Barcelona World Race.