Noticies EPSEVG > NotGeneral > L'Escola assessora universitats de l'Europa de l'est sobre doctorats en sostenibilitat

L'acció s’emmarca dins el projecte CREDO, impulsat per la Unió Europea i integrat per la UPC i universitats politècniques d'Holanda, Estònia i Suècia.

credo.jpgRepresentants de diferents universitats de l’Europa de l’est i Àsia han visitat el Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú, i altres centres de la Universitat Politècnica de Catalunya, per tal d’aprendre a  desenvolupar estudis de doctorat enfocats en la sostenibilitat en els centres dels quals provenen. Es tracta de delegacions universitàries de Bòsnia i Hercegovina, Ucraïna, Moldàvia i Kirguizistan, que han escollit la UPC com a model per fixar-se en els estudis de tercer cicle que s'imparteixen a l'Estat espanyol. I l'elecció no és casual, ja que la UPC és l’única universitat catalana i espanyola que participa en aquesta iniciativa de cooperació en la docència, emmarcada dins el projecte CREDO (Creation of Third Cycle Studies - Doctoral Programme in Renewable Energy and Environmental Technology).

El principal objectiu del programa CREDO és millorar, a través d’estudis de doctorat, la competència en l’educació, la recerca, la innovació i l’aprofitament del coneixement en les energies renovables i la tecnologia mediambiental en els territoris limítrofs europeus. Es dóna la circumstància que Bòsnia i Hercegovina, Ucraïna, Moldàvia i Kirguizistan són països que necessiten desenvolupar sistemes energètics més sostenibles i comparteixen el problema d'una disminució del nombre d'estudiantat de doctorat, així com un envelliment dels investigadors i els professors universitaris. Davant d'això, CREDO els dóna suport amb la col·laboració d’universitats i institucions europees, entre les quals hi ha la Universitat Politècnica de Catalunya, la KTH sueca, la Tallin University of Technology estoniana i la TU Delft holandesa.