Noticies EPSEVG > NotGeneral > El SARTI analitza la influència de les aigües del Mar Menor al Mediterrani

El SARTI analitza la influència de les aigües del Mar Menor al Mediterrani

El grup de recerca del Campus ha utilitzat el vehicle submarí autònom Guanay II, capaç de mesurar la salinitat en funció de la conductivitat i la temperatura.

Guanay_II.JPGEl Centre de Desenvolupament Tecnològic de Sistemes d'Adquisició Remota i Tractament de la Informació (SARTI), ubicat al Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú, ha participat en la primera missió d'una iniciativa internacional per analitzar l’intercanvi d’aigües entre el Mar Menor i el Mar Mediterrani. El projecte, que ha centrat el seu camp d'actuació al Canal Estacio de Múrcia, està coordinat per la Universidad Politécnica de Cartagena i el Monterey Bay Aquarium Research Institute dels Estats Units.

La participació del grup de recerca vilanoví ha estat  l’aportació del vehicle submarí autònom Guanay II, al qual ha dotat especialment per l’experiment amb un equipament capaç de mesurar la salinitat en funció de la conductivitat i la temperatura. L’objectiu científic ha estat determinar amb precisió la zona d’influència de l’aigua, ja que aquest és el primer cop que es compta amb una elevada fiabilitat en l’estudi, gràcies als vehicles d’alta tecnologia que s’han dissenyat.

L’estudi de la salinitat és rellevant en tant que el Mar Menor té uns nivells més elevats que el Mar Mediterrani perquè la seva aigua es troba molt més estancada. Els nivells de salinitat i l’intercanvi d’aigües entre els dos mars varien amb les condicions meteorològiques i, el que és més important, condicionen les possibilitats de vida animal a la zona.