Màster universitari en Enginyeria de Sistemes Automàtics i Electrònica Industrial

Amb aquest màster adquiriràs els coneixements i habilitats necessaris per dissenyar i implementar sistemes automàtics i de control intel·ligent. Això inclou l'automatització i la robotització de processos, el control avançat, el disseny de sistemes de baix consum, la programació de sistemes encastats i sistemes mòbils (Internet of Things), la comunicació, tant en xarxes cablejades com sense fil, i les tècniques d'Intel·ligència Artificial. La combinació de tots aquests elements a les organitzacions correspon al que s'anomena Indústria 4.0, que està canviant la forma en què les empreses actuals operen.

Què puc aprendre amb el Màster Universitari en Enginyeria de Sistemes Automàtics i Electrònica industrial al Campus UPC Vilanova?

Al màster s'aprofundeix en coneixements de control i automatització.

S'estudiaran mètodes avançats de control en sistemes reals (fins i tot no lineals), com ara control òptim i control predictiu. Es veuran exemples actuals d'aplicació d'aquests mètodes de control, com són les microxarxes d'energia o les màquines elèctriques.

També s'estudiaran els elements electrònics i lògics que apareixen en els processos d'automatització industrial, des dels sensors i el seu condicionament a la programació avançada dels processos mitjançant autòmats programables o microcontroladors.

Finalment, també es tracten alguns temes de comunicacions industrials com ethernet, busos de camp i xarxes sense fil.

Experiències d'estudiants del Màster

Informació d'accés i pla d'estudis de Màster en Sistemes Automàtics i Electrònica Industrial

Durada i inici
Un curs i mig, 90 ECTS. Inici setembre
Horaris i modalitat

Tarda. Presencial.

Preus i beques
Preu aproximat del màster sense altres despeses addicionals (no inclou taxes acadèmiques de caràcter no docent ni expedició del títol): 2.490 € (9.496 € per a no residents a la UE).
Més informació sobre preus i pagament de la matrícula
Més informació de beques i ajuts
Idiomes
Espanyol
Informació sobre l'ús de llengües a l'aula i els drets lingüístics de l'estudiantat.
Lloc d'impartició

Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG)
Informació sobre Vilanova i la Geltrú

Títol oficial

Inscrit en el registre del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports

Organització acadèmica: normatives, calendaris
Responsable acadèmic del programa

Ramon Guzman Solà

Calendari acadèmic

Calendaris de l’EPSEVG
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC

Normatives acadèmiques

Normativa acadèmica dels estudis de Grau i Màster de l’EPSEVG
Normativa acadèmica dels estudis de màster de la UPC

Amb aquest màster adquiriràs els coneixements i habilitats necessaris per dissenyar i implementar sistemes automàtics i de control intel·ligent. Això inclou l'automatització i la robotització de processos, el control avançat, el disseny de sistemes de baix consum, la programació de sistemes mòbils i sistemes embeguts (Internet of Things), la comunicació, tant en xarxes cablejades com sense fil, i les tècniques d'Intel·ligència Artificial.

Al màster es desenvolupa l'especialitat en Sistemes intel·ligents, entesos com aquells que són capaços de relacionar els senyals detectats de l'entorn amb les actuacions adequades segons necessitats dinàmiques, i que són capaços de prendre decisions òptimes en circumstàncies no previstes explícitament.

Com a part important dels objectius del màster està previst que els estudiants facin pràctiques a laboratoris industrials i de formació d'empreses del sector (com KUKA Robots, AKO,…) o, en algun cas, es puguin integrar en equips de recerca de la mateixa Universitat.

Les competències que desenvolupa el màster són:

L'enginyer / a en sistemes automàtics i electrònica industrial pot desenvolupar la seva professió com:

Màster en Enginyeria de Sistemes Automàtics i Electrònica Industrial

Recomanacions d'ordre de matrícula entre assignatures

Primer quadrimestre

• Fonaments d'electrònica i instrumentació5
  • Fonaments de Mecànica5
  • Modelització i Control de Màquines Elèctriques5
  • Simulació i optimització5
  • Sistemes Avançats de Control5
  • Sistemes electrònics avançats i Integració de Fonts d'Energia Elèctrica5
  • Xarxes de Comunicacions5

Al primer quadrimestre hi ha dues assignatures de fonaments que permeten completar coneixements previs als camps d'Electrònica i dels Sistemes Mecànics. Aquestes dues assignatures comparteixen horari i, per tant, no es poden realitzar simultàniament al mateix quadrimestre. El més normal és realitzar només una d'elles segons el perfil de l'estudiant.

Segon quadrimestre

• Optativa ECTS
  • Treball Fi de Màster ECTS

Pràctiques externes

Els estudiants de Màster amb al menys 15 crèdits superats podran fer pràctiques externes curriculars fins a un màxim de 15 crèdits. Aquests crèdits seran reconeguts dins de l'àrea d'optativitat del pla d'estudis.

El Servei de Gestió Acadèmica de la UPC gestiona les Beques Estudi i les Beques Mobilitat.

El Servei d'Informació i Atenció a l'Estudiantat (SIAE) de l'EPSEVG gestiona les Pràctiques externes remunerades.

Accés a la informació estadística d’aquesta titulació proporcionada pel Portal de Qualitat de la UPC.

Indicadors de la titulació

Sessió informativa