Acord amb CLS per accedir a satèl·lits de monitoratge marí

Els estudiants de la UPC de Vilanova tindran accés a satèl·lits que monitoren diferents activitats terrestres gràcies a un acord amb CLS. Els alumnes de l’EPSEVG obtindran solucions basades en la telemetria de dades per diverses aplicacions com bé pot ser el modelatge de l’oceà, el monitortge de plataformes meteoceàniques, el seguiment del plàstic marí entre d’altres.

Des d’ARGOS & IRIDIUM, CLS, una subsidiària de l’Agència Espacial francesa (CNES), destaquen que l’acompanyament dels joves estudiants de la comunitat científica és part de la seva filosofia. Expliquen que l’objectiu és que les noves generacions coneguin millor el planeta blau, i una de les millors maneres és facilitant-los el lliure accés a algunes de les seves solucions informàtiques per estudiar la Terra.

Des de la UPC de Vilanova es valora de forma molt positiva l’acord amb CLS. I és que l’empresa és una referent a nivell científic. Ja el 2018 van canviar tot el sistema Argos amb l’objectiu de crear una connectivitat incomparable fins aleshores gràcies al seu índex de transmissió de dades a baixa velocitat.