Actes al Garraf de la 23ª Setmana de la Ciència 2018

La setmana passada, va tenir lloc la 23a Setmana de la Ciència.

La Sala d'Actes de l'EPSEVG va ser escenari de tres conferències els dies 13, 14 i 15 de novembre.

Dimarts 13, Xavier Giménez del Departament de Ciència de Materials i Química Física de l'Institut de Química Teòrica i Computacional de la Universitat de Barcelona, va impartir la conferència: "La Màgia de l'Aigua". En aquesta ponència, es posa de manifest el paper primordial de l'aigua, les seves propietats i les seves característiques.

La conferència de dimecres dia 14, a càrrec dels professors Nati Salvadó i Salvador Butí, "La incidència de la ciència i el coneixement científic en l’art i la cultura", es va cancel·lar a causa de la vaga d'Estudiants convocada per aquell dia.

Dijous era el torn d'en Manuel Moreno i l'artista Jo Milne, que van portar a terme el diàleg: "Art i ciència: dues maneres d'interrogar la naturalesa" . Van mostrar com es pot entendre allò que ens envolta des d'aquestes dues vessants, sent dues visions que es complementen.

Per cloure les activitats d'aquesta edició de la Setmana de la Ciència al Garraf, divendres dia 16 va tenir lloc l'esdeveniment, "La Ciència al Carrer", a l'esplanada de la Fragata de Sitges.

Més de 1.000 estudiants dels darrers cursos de Primària, d'ESO i de Batxillerat, de 10 centres diferents de la comarca del Garraf, van passar pels estands on es realitzaven diferents activitats i experiments. Aquesta jornada de divulgació anava a càrrec d'alumnat de centres de la comarca i d'entitats col·laboradores com la nostra Escola.

La nostra activitat, a càrrec de dos estudiants de l'associació MESDI, va consistir en mostrar com funciona el Disc de Newton i la base teòrica en la qual es fonamenta.