Activitat STEAM dirigida a nens i nenes de primària del col·legi 'La Cabana'

Durant el matí del passat 12 de novembre, la Sotsdirectora de promoció Marta Musté, va visitar l'escola de primària "La Cabana", del municipi Les Cabanyes, on va realitzar unes activitats a nens i nenes de 8 a 10 anys, dintre del programa Aquí STEAM de la UPC.

En primer lloc es va fer una presentació del recorregut personal i professional amb anècdotes d'una "dona enginyera" que va suscitar moltes preguntes i comentaris. Seguidament es va fer un joc amb unes fitxes de 19 dones inventores, des de Maria la Jueva (segles I i II), inventora del bany Maria a Elena Garcia, inventora del primer exoesquelet pediàtric l'any 2016. I per acabar, es va realitzar una activitat de mesura de forces amb diferents dinamòmetres. Els nens i nenes van poder mesurar la força per obrir la porta de la classe, la tapa d'una paperera, la força màxima d'encaixada de mans i el pes que porten cada dia a l'esquena a la motxilla.
Al programa Aquí STEAM hi participen enguany 22 escoles i 10 instituts d’arreu de Catalunya, així com membres de la comunitat universitària que actuen d’enllaç amb aquests centres. És un programa pilot, impulsat  per la UPC, per atreure el talent femení de les noies d’entre 9 i 14 anys als estudis de tecnologia i enginyeria.