Activitats de la 24a Setmana de la Ciència al Garraf

La setmana passada, va tenir lloc la 24a Setmana de la Ciència.

La Sala d'Actes de l'EPSEVG va ser escenari de tres conferències els dies 11, 12, 13 i 14 de novembre.

Dilluns 11, Xavier Giménez del Departament de Ciència de Materials i Química Física de l'Institut de Química Teòrica i Computacional de la Universitat de Barcelona, va impartir la conferència: L’origen dels elements químics. On, com i quan es “fabriquen” els diferents elements químics que conformen la Taula Periòdica?

Dimarts 12, Manuel Moreno (EPSEVG): Vam caminar damunt la Lluna, ara fa 50 anys.

Dimecres 13, Joaquín del Río (EPSEVG): Com estudiar els mars i oceans? Tecnologia d'observatoris i vehicles submarins a la UPC.

Dijous 14, Nati Salvadó i Salvador Butí (EPSEVG): La incidència de la ciència i el coneixement científic en l’art i la cultura".

Per cloure les activitats d'aquesta edició de la Setmana de la Ciència al Garraf, divendres dia 15 va tenir lloc l'esdeveniment, "La Ciència al Carrer", a l'esplanada de la Fragata de Sitges.

Prop de 1.200 estudiants dels darrers cursos de Primària, d'ESO i de Batxillerat, de 12 centres diferents de la comarca del Garraf, van passar pels estands on es realitzaven diferents activitats i experiments. Aquesta jornada de divulgació anava a càrrec d'alumnat de centres de la comarca i d'entitats col·laboradores com la nostra Escola.

La nostra activitat, va consistir en mostrar el robot subaquàtic Crawler del grup de Recerca SARTI.