Celebració de la Diada Castellera dels Llunàtics

El passat dijous, 22 de desembre, la colla castellera Llunàtics de la UPC Vilanova va celebrar la seva diada d'hivern 2018 al jardí de l’EPSEVG.

Les colles convidades eren els Marracos de la Universitat de Lleida i els Arreplegats de la Zona Universitària.

A les 17.00 h., els pilars d’entrada de les tres colles universitàries donaven inici a la diada. En primera ronda, vam observar castells de 5 per part de la colla local, un 4d5a descarregat. Per altra banda, Marracos va descarregar un 3d6 i es va poder veure un 7d7 descarregat per part del Arreplegats.

En segona ronda, es van portar a plaça un 7d5 per part dels vilanovins, acompanyats per primera vegada a la seva història per músics propis, de la mateixa manera que tots els castells que vam poder veure aquell vespre. Vam veure un 3d6a per part dels castellers de la UdL i un 4d7a descarregat per part dels barcelonins de la zona universitària.

En la 3a ronda, es va descarregar el 5d5, 4d6 i el 4d7 per part de Llunàtics, Marracos i Arreplegats respectivament. En acabar aquestes 3 rondes, els Arreplegats van fer un pilar de 6 amb folre, primera vegada descarregat al jardí de l’EPSEVG.
En els pilars de sortida, les quatre formacions van realitzar pilars de 4 simultàniament.

Per aquesta primera diada del tram d’hivern la colla local va realitzar els seus castells amb moltes estrenes a tronc i pinya, degut a la quantitat de gent que implica fer construccions més grans, i degut també a la quantitat de gent nova de què disposa la colla actualment. Els Llunàtics van demostrar que han estat treballant durament i que per al pròxim tram podran dur a terme castells més difícils i llargs, i que els podran suportar amb total confiança.

Cal recordar que els castells universitaris impliquen la dificultat que la canalla (dosos, acotxador/a i enxaneta) són adults en comptes de nens, i això implica més pes i més volum.

A continuació, tothom va sopar al jardí de l’EPSEVG i després, es va fer una festa al més pur estil universitari. Els jocs i l’animació de la colla local van omplir les hores prèvies a la festa abans de desplaçar-se cap al local de festa, on es va posar punt final a un dia intens, inoblidable i, sobretot, de color blau mecànic.