Celebració de la Girls in ICT day 2019

La Jornada de celebració de la "Girls un ICT day" del passat 25 d'abril a l'EPSEVG va ser molt profitosa i interessant amb un total de 10 participants (6 noies i 4 nois).

La primera activitat va de ser de Benvinguda amb la presentació i la projecció d'un vídeo. En el col·loqui es van tractar diferents qüestions. Per exemple, perquè les noies a l'hora de triar els estudis universitaris els hi costa molt escollir les enginyeries i encara més les de vessant informàtica i telecomunicació. També es va parlar sobre "què pensen els pares i mares quan les filles els hi diuen que volen estudiar enginyeries". Va ser molt esperançador escoltar de part de tots els participants, nenes i nens, que "creuen que les noies han d'estudiar el que les hi agradi sense entrar en estereotips predeterminats". També van coincidir en el pensament que "els seus pares i mares no tindrien cap problema en acceptar que estudiessin enginyeries informàtiques o de qualsevol altre tipus". Es va constatar que "cada vegada sembla que les noies tenen menys problemes a l'hora de triar el seu futur..." També hi va haver força "preguntes sobre la forma de fer a la Universitat".

En la segona activitat es va fer el taller d'informàtica: "Construcció d'APPs amb MIT App Inventor".
Els participants ho van passar molt bé i van veure l'aplicació de la informàtica en els seus mòbils. Programant al PC, van aconseguir ser capaços de canviar el color de les pantalles dels seus mòbils, dibuixar, escoltar respostes....

En les dues activitats van participar el professorat del Grau en Enginyeria Informàtica (Neus Català,  Àngels Hernàndez,  Bernardino Casas i Josep M Merenciano) i la Laura Rodríguez-Navas, exalumna del Grau en Enginyeria Informàtica de l'EPSEVG, que actualment és investigadora adjunta del Departament Optical Networks and Systems dins l'àrea de Xarxes de Comunicació en el "Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya (CTTC)".  La seva intervenció va ser molt valuosa per les seves aportacions esperançadores de l'empleabilitat de les noies a les empreses i per la seva experiència. En la part del col·loqui, dos d'estudiants del segon curs del Grau en Enginyeria Informàtica, una noia i un noi, van explicar el perquè de la seva elecció per aquest grau i es van mostrar satisfets amb les assignatures que han realitzat fins ara.