Comença un nou curs a l’EPSEVG

La UPC de Vilanova ha inaugurat el curs 21/22 en un acte celebrat al mateix campus universitari aquest dimecres 14 d’octubre coincidint amb les jornades de commemoració del 50è aniversari de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

L’acte l’ha dirigit la directora de l’EPSEVG, Marisa Zaragozá, que a més ha donat veu a l’equip directiu del centre. Ha començat la seva intervenció amb un discurs esperançador sobre la tornada a les aules gràcies a la situació pandèmica actual, posant de manifest que tot i l’adaptació de personal i docents de la universitat a la digitalització, sempre és bona notícia poder obrir de nou tot el campus a l’alumnat. Un alumnat a qui ha desitjat “un curs ple de salut”.
La directora també ha volgut dedicar una part del seu discurs a la reivindicació, i és que segons Zaragozá la inversió en universitats hauria de ser major i s’haurà de començar a treballar per un canvi generacional i de model d’acord amb el desenvolupament i avenç de la societat actual.

A més de la directora, diverses personalitats acadèmiques i institucionals han format part de la cita: Rafael Morillas, secretari acadèmic; Sergi Belmonte, vicepresident del MMACA; Josefina Antonijuan, vicerectora de responsabilitat social i igualtat de la UPC; Conxi Martínez, regidora d’hisenda, empresa i innovació i Eduard Barcons, director de banca institucional de Caixa d’Enginyers.

Després del resum de la memòria del curs 2020-2021 per part del secretari acadèmic, ha arribat el moment més especial de la cerimònia: quan en Sergi Belmonte ha realitzat el seu espectacle de màgia matemàtic Les matemàtiques a la màgia i viceversa.

Tot seguit als trucs que han aixecat l’admiració i aplaudiment dels assistents, s’ha reconegut a professorat, personal i estudiants destacats del curs anterior, fent-los arribar un obsequi per part de l’escola, i en el cas dels estudiants, una beca de 300€ atorgada per Caixa d’Enginyers com a reconeixement al seu expedient acadèmic.

També des de Caixa d’enginyers, s’ha volgut valorar la cooperació amb la UPC i ha animat als joves estudiants a seguir innovant i cooperant. Un missatge similar al que ha donat la regidora de l’ajuntament de Vilanova i la Geltrú, qui a més s’ha dirigit a l’alumnat per donar-los suport i encoratjar-los a seguir formant-se perquè “sou el futur de la nostra ciutat”.

En últim lloc ha pres la paraula Antonijuan amb l’objectiu d’inaugurar el curs 21/22. No sense abans esmentar la importància de l’agenda 2030 i els objectius de desenvolupament sostenible que els alumnes han de tenir en compte de cara a la seva vida professional.

Tot ha acabat amb una exhibició de la colla castellera de la UPC de Vilanova, els Llunàtics, , i amb un mos per als assistents que ja poden dir oficialment que han encetat el nou curs a l’EPSEVG.