El Campus d'UPC Vilanova va acollir el Congrés Internacional AELFE- TAPP 2021

Entre el 7 i el 9 de juliol va tenir lloc el congrés científic internacional AELFE-TAPP 2021 al campus de la UPC de Vilanova i la Geltrú, inicialment previst per al juliol de 2020, i que es va posposar degut a la situació de crisi sanitària provocada per la COVID-19.

Amb la celebració d’AELFE-TAPP 2021, s’unien, per primer cop, el 19è congrés anual d’AELFE (Associació Europea de Llengües per a Finalitats Específiques), i el 2n congrés quadriennal de la xarxa TAPP (The Trans-Atlantic & Pacific Project).

Sota el lema “Comunicació acadèmica i professional multilingüe en un món en xarxa” (Multilingual academic and professional communication in a networked world), AELFE-TAPP 2021 va aplegar més de 150 investigadors i professors universitaris de més de 30 països diferents que van presentar i debatre els darrers avenços en el camp de les llengües i la comunicació acadèmiques i professionals així com en l’àmbit de la telecol·laboració o intercanvi virtual. A part de les sessions paral·leles, el congrés va comptar amb la participació de conferenciants plenaris destacats, com Marie C. Paretti (Virginia Tech, EEUU), sobre la comunicació tècnica en enginyeria, Francesca Helm (Universitat de Pàdua, Itàlia), sobre el programa Erasmus+ Virtual Exchange, així com simposis especialitzats i una taula rodona sobre tendències mundials sobre llengües d’especialitat.

AELFE-TAPP 2021, en format híbrid, ha estat el primer congrés del seu àmbit que ha comptat amb una part presencial des de l’inici de la pandèmia. L’organització d’un congrés híbrid d’aquest nivell va suposar tot un repte. En l’organització hi va col·laborar l’Ajuntament de Vilanova i, en la clausura del congrés, la regidora d’Empresa va destacar la importància que té per la ciutat acollir aquest tipus d’esdeveniments, generadors de coneixement.