El LAB posa en marxa ‘EAR to the WILD’, una app que permet escoltar en temps real la vida marina a través d’un telèfon intel·ligent

El Laboratori d’Aplicacions Bioacústiques (LAB) de la UPC llança, el 8 de juny de 2020, "EAR to the WILD", una app innovadora per monitoritzar la biodiversitat dels oceans des de qualsevol plataforma mòbil. L’aplicació permetrà escoltar la vida marina des de qualsevol lloc del món a través d’un telèfon intel·ligent. EAR to the WILD detectarà i alertarà de possibles amenaces per als oceans, transmetent aquesta informació en temps real a servidors al núvol on tècniques d’intel·ligència artificial analitzaran contínuament les dades rebudes. El primer vaixell que embarcarà EAR to the WILD, el veler suís Mauritius de la Fondation Pacifique, partirà de la Bretanya cap a l’Àrtic el 9 de juny.

Podeu veure la notícia publicada a “Fulls d’Enginyeria”