El professor Chema Ibañez ha desenvolupat 'EMPENTA', una eina que permet millorar el disseny dels espais de treball dels edificis hospitalaris

Des de la innovació i la recerca, la UPC continua posant en marxa diferents projectes en la lluita contra la COVID-19.

La crisi sanitària, ha posat en relleu el disseny i la reorganització dels espais. L’investigador i professor de la nostra Escola, Chema Ibáñez, del Departament d'Enginyeria Gràfica i de Disseny (EGD-717), ha desenvolupat un algoritme amb el qual s'aconsegueix millorar el disseny dels espais de treball dels edificis hospitalaris on es realitzen tasques no assistencials. L'eina anomenada EMPENTA, facilita als arquitectes, enginyers i dissenyadors resoldre tècnicament les solucions més adequades d’organització d’espais atesa la singularitat de cada situació. A partir de la incorporació de diferents paràmetres, l’eina tracta les dades objectivament (algorítmicament) i ajuda a dissenyar de la millor forma els espais. L'eina també pot ser útil per redistribuir altres tipus d’espais com ara escoles o bé oficines.

+info