El projecte MELOA arriba a estudiants de l'IES Cabanyes

El grup SARTI del Campus participa en el projecte MELOA que te per objectiu el disseny de diferents tipus de sensors per la mesures dels corrents marins, tant costaners com oceànics.

El passat dijous 19 de desembre, es van realitzar les primeres proves dels prototips a la platja del far de Vilanova, on van participar estudiants del IES Manuel de Cabanyes.

En una primera part que va tenir lloc al Museu de Curositats Marineres al Espai Far, es va explicar als estudiants la importància i el perill dels corrents de retorn que poden aparèixer  a les platges i que són un dels principals motius d’accident i rescat a les platges, presentat pel professor Marc Mestres del Laboratori d’Enginyeria Marítima de la UPC.

A la segona part, es van mostrar els prototips desenvolupats per la mesura i estudi dels corrents, i finalment els estudiants van participar llençant els sensors a l’aigua i fent la monitorització de la seva posició en temps real amb els seus telèfons mòbils.