El 7 de juliol s’inaugura el congrés Internacional AELFE-TAPP 2021

Entre el 7 i el 9 de juliol té lloc el congrés científic internacional AELFE-TAPP 2021, inicialment previst per al juliol de 2020, i que es va posposar al juliol 2021.

AELFE-TAPP 2021 se celebra de forma híbrida, amb una part online i l’altra presencial, al campus de la UPC de Vilanova i la Geltrú. El congrés està organitzat per professorat del Departament de Teoria i Història de l'Arquitectura i Tècniques de Comunicació (THATC) de la UPC en col·laboració amb professorat d’altres universitats (UdL i URV a Catalunya i FH Joanneum a Àustria). L’organització del congrés compta amb el suport de la UPC, l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i Visit Vilanova.

Amb la celebració d’AELFE-TAPP 2021, s’uneixen, per primer cop, el congrés anual d’AELFE (Associació Europea de Llengües per a Finalitats Específiques), que aquest any celebra la 19a edició, i el congrés quadriennal de la xarxa TAPP (The Trans-Atlantic & Pacific Project), en la seva 2a edició. Ambdós congressos se celebraran simultàniament al campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú amb el nom AELFE-TAPP 2021.

Sota el lema “Comunicació acadèmica i professional multilingüe en un món en xarxa” (Multilingual academic and professional communication in a networked world), AELFE-TAPP 2021 aplegarà més de 150 investigadors i professors universitaris de més de 30 països diferents que presentaran i debatran els darrers avenços en el camp de les llengües i la comunicació acadèmiques i professionals així com en l’àmbit de la telecol·laboració o intercanvi virtual (entorns virtuals de col·laboració i aprenentatge entre estudiants universitaris de diferents parts del món), una tendència en alça en la internacionalització de les universitats.

Seguint la tradició dels congressos internacionals d’AELFE, es presentaran ponències dedicades a l’anàlisi de textos especialitzats, la traducció, l’ús de l’anglès en l’educació superior o l’ús de la tecnologia en l’ensenyament de la comunicació especialitzada. Així mateix, i d’acord amb la missió d’AELFE de promoure la investigació en l’àmbit de les llengües especialitzades, durant el congrés se celebrarà un fòrum de joves investigadors i s’entregaran diversos premis d’investigació. Per altra banda, la xarxa TAPP (amb seu als EEUU) aplega professors i investigadors d’universitats d’arreu del món per promocionar i investigar sobre l’intercanvi virtual, una tendència actual en la internacionalització de les universitats. A través de la realització de projectes col·laboratius en equips interdisciplinaris internacionals connectats telemàticament, aquesta pràctica prepara els estudiants universitaris per al món professional.

El congrés compta amb les conferències plenàries de professors destacats internacionalment: Francesca Helm (Universitat de Pàdua, Itàlia) que parlarà sobre la seva experiència en el programa Erasmus+ Virtual Exchange, Marie C. Paretti (Virginia Tech, EEUU), que parlarà sobre el paper de la comunicació tècnica en la formació dels enginyers, Sonia Vandepitte (Universitat de Gant, Bèlgica), co-fundadora de la xarxa TAPP, que parlarà sobre la traducció col·laborativa a través d’Internet, i David Block (Universitat Pompeu Fabra i catedràtic ICREA), que parlarà sobre l’expansió de l’anglès en l’àmbit de la  internacionalització de l’educació superior.

El programa acadèmic del congrés també inclou algunes activitats destacades, com ara, una taula rodona sobre sinèrgies globals en l’àmbit de les llengües especialitzades, amb ponents d’Europa, Estats Units i Amèrica Llatina, un simposi sobre comunicació tècnica i professional (coordinat per Bruce Maylath i Kirk St.Amant, dels EEUU) i un altre sobre multilingüisme a les institucions europees (coordinat per Jan Engberg, Dinamarca, i Karin Luttermann, Alemanya). A més, també compta amb un panell temàtic dedicat a la comunicació sobre salut (també coordinat pel professor Kirk St.Amant, Director del Center for Health and Medical Communication, Louisiana Tech), un tema que en el darrer any s’ha demostrat fonamental.

L’acte d’obertura del congrés AELFE TAPP 2021, del dimecres 7 de juliol a UPC Vilanova compta amb la presència de la vicerectora de Política Internacional de la UPC, Lourdes Reig, la Directora de l’EPSEVG, Marisa Zaragozá i l’Alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Olga Arnau