Èxit d'assistència i participació al debat sobre l'ètica a les universitats politècniques

El passat dijous dia 11 d'abril, la Dra. Marta Díaz, professora de l'EPSEVG i investigadora del CETpD va participar com a ponent al "Debat sobre l'ètica a les universitats politècniques".

Aquest debat va tenir lloc a l’Aula Màster del Campus Nord de la UPC, a Barcelona, impulsat pel Rectorat de la UPC i moderat pel director del centre de recerca Intelligent Data Science and Artificial Intelligence (IDEAI) de la UPC, Cecilio Angulo.

Durant les presentacions i en el debat posterior amb els assistents que omplien l'aula es van tractar temes tant rellevants com la integritat moral dels investigadors, i la necessitat de comptar amb un Comitè Ètic d'Investigació propi de la UPC per atendre els cada cop més exigents estàndards ètics en la investigació a l'àmbit nacional i sobre tot europeu. Altres qüestions controvertides que es van tractar van ser les implicacions ètiques de la rapidíssima penetració dels robots en els diversos àmbits de les nostres vides, i de la permanent i cada cop més sofisticada adquisició, ús i mercantilització de dades personals d'usuaris de tots tipus de serveis. El temps pel debat de com la UPC s'hauria de responsabilitzar de l'impacte sobre la societat de la seva activitat, va semblar curt en relació a les interessants reflexions i les inquietuds mostrades pels assistents.