La UPC de Vilanova diu prou a la violència masclista el 25N

La Universitat Politècnica de Catalunya de Vilanova i la Geltrú s’adhereix al dia per a l’eliminació de la violència envers les dones (25N) amb un conjunt d’actes organitzats al campus durant tot el matí d’aquest dijous 25 de novembre.

La jornada ha començat ben d’hora, a les 10:00h del matí l’Espai Lila de l'Escola ha instal·lat una carpa amb material informatiu de la diada. A més a més, els alumnes han pogut agafar en préstec una selecció de literatura feminista gràcies a la col·laboració de la biblioteca de l’EPSEVG, que ha col·laborat activament en la preparació de la jornada.

Hores més tard, a l’Ajuntament institucions i organitzacions han llegit el manifest de la diada, amb la presència de la degana, Marisa Zaragozá i la Vicedegana, Àngels Hernández.

A les 12h del migdia tots els centres associats a la UPC han llegit el manifest del 25N a les portes dels edificis dels seus campus. La UPC Vilanova ha comptat amb la presència de la vicerectora d’igualtat, Josefina Antonijuan, qui a més de donar veu al discurs de la diada, ha presidit el minut de silenci en memòria de totes les dones assassinades pel masclisme aquest últim any.

Just en acabar el minut de silenci personal, professorat i alumnat han dut a terme una encartellada de missatges contra la violència de gènere. Entre el material utilitzat s’ha fet especial èmfasi en donar a conèixer el protocol de la universitat contra aquest tipus de violències, a més d’animar a aquelles persones qui han patit, o aquelles que en siguin testimoni, d’un cas de violència similar a posar-ho en coneixement de la universitat.

Per acabar la jornada reivindicativa, des de la universitat s’ha encoratjat a tota la seva comunitat a participar a les 19:00h en l’acte recorregut per les violències masclistes organitzat per una de les associacions de la vila per la igualtat de gènere, La Frontissa.