La UPC Vilanova participa en un projecte que fomenta les habilitats de comunicació en anglès

La realitat virtual en la docència esdevé una eina per desenvolupar habilitats de comunicació en anglès.

En el marc d'un projecte europeu, la Secció de Tècniques de Comunicació del Departament de Teoria i Història de l'Arquitectura i Tècniques de Comunicació, del qual forma part la professora de la UPC Vilanova, Elisabet Arnó i les diferents universitats participants (de Turquia, França, Àustria) han analitzat les necessitats de comunicació en anglès dels enginyers europeus.
A partir d'aquesta anàlisi han dissenyat uns materials amb realitat virtual que reprodueixen situacions professionals del món de l'enginyeria (entrevista de feina, reunions, presentacions de projecte, etc.) i que permeten als estudiants la immersió i la pràctica de la comunicació en entorns internacionals i interculturals, interactuant amb actors virtuals.

El projecte es va dur a terme de forma pilot el curs passat en una assignatura de l’Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) i està previst incorporar part d'aquests materials a les assignatures de l'itinerari d'internacionalització, a la UPC de Vilanova, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB); la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), la Facultat de Nàutica (FNB) per ajudar els estudiants a millorar la seva capacitat de comunicació professional. Notícia de la Sala de Premsa UPC.