Les aules de l'EPSEVG van acollir la setmana passada les Proves d'Accés a la Universitat (PAU) amb bones mesures de seguretat sanitària

Enguany s’ha desenvolupat una nova edició de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) a l’EPSEVG durant els dies 7, 8, 9 i 10 de juliol de 2020.

El nivell de participació en edicions anteriors era gairebé de l’ordre de 800 estudiants entre els dos edificis. Enguany molts estudiants s’han examinat en centres de suport com a conseqüència de les mesures de seguretat sanitària marcades pels protocols de la COVID-19. En aquestes circumstàncies, la participació ha estat lleugerament superior a un terç de les anteriors edicions, sent aquesta de 354 estudiants repartits entre els dos edificis (152 estudiants a l’edifici principal i la resta a l’aulari). A l’edifici principal (VGA) es van examinar els estudiants dels Instituts Joan Ramon Benaprés de Sitges i del Manuel de Cabanyes de Vilanova, i a l’aulari (VGB) ho van fer l’Escola Pia de Vilanova i de Sitges, Institut Cubelles, Institut Vinyet de Sitges i els Instituts Joaquim Mir i Baixamar de Vilanova.

La ocupació de les aules s’ha assolit gairebé en la seva totalitat, tant a l’edifici principal com a l’aulari, de manera que la distribució dels nois i noies respectava les mesures de distància establertes en el Protocol d’Educació, essent l’ocupació de cada aula d’entre un 30% i un 35% de la seva capacitat real en les proves de màxima assistència (assignatures obligatòries) i d’entre un 10% i un 15% en la resta de matèries. Cal destacar que tots els estudiants venien amb les respectives mascaretes, malgrat tot, a les aules no sempre la portaven posada.

Han estat unes PAU diferents on tothom s’ha implicat. El personal d’administració i serveis (PAS) ha dedicat un gran esforç en que tot sortís bé. Les aules disposaven de gel hidroalcohòlic instal·lat a l’entrada de les mateixes, els seients estaven degudament senyalitzats i s’indicava els que no es podien ocupar, les finestres i les portes varen estar obertes durant els 4 dies de les proves de manera que l’aire es renovava constantment per a tenir una adequada ventilació. També hem de destacar que aquest any la temperatura ambient va ser moderada i no es va notar sensació d’excessiu calor com d’altres anys. Les entrades i sortides tant a l’interior dels edificis com a les aules s’han realitzat seguint les més estrictes mesures de seguretat, de manera ordenada i esglaonada; fet que com a Escola volem agrair a l’estudiantat dels centres i també als vocals de centre, que en tot moment han estat receptius en col·laborar.

Reportage del dia 6 de juliol de Canal Blau: Aules a punt per acollir una selectivitat atípica.