Participació meritòria de l'equip Vilanova Formula Team (VFT) a la 9a edició del Formula Student Spain 2018

Del 23 al 26 d’agost, va tenir lloc la competició internacional Formula Student Spain 2018 al Circuit de Barcelona-Catalunya, a Montmeló.

La participació aquest any va ser de 79 equips (38 de combustió, 39 elèctrics i 2 driverless) representant a 18 països. L’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) va participar en la categoria de combustió, per quart any consecutiu, amb el nou cotxe evolucionat NOVA4.

En aquesta edició, el Vilanova Formula Team (VFT), amb 15 estudiants de les diferents titulacions de la nostra Escola, ha fet el seu vehicle més competitiu, millorant la dinàmica i reduint pes del xassís, així com de diferents peces del tren de rodatge i de la carrosseria. A més, va ser l’únic monoplaça de la prova equipat amb un motor amb caixa de canvis amb variador continu CVT (Continuously Variable Transmission) que permet al conductor reduir al mínim el temps invertit en el canvi de marxes.

El pes del vehicle s'ha reduit en 35 quilograms, s’ha escurçat en 150 mm la seva llargada i s’han fet variacions en l’escapament i l’admissió per augmentar la potència del motor. Alhora, el prototip s’ha millorat en diversos aspectes dinàmics (direcció, frens, pedals...).

Totes aquestes millores han permès superar les 5 proves estàtiques (Pre-inspection, Scrutineering, Tilting Table, Brake Test i Noise Test), podent accedir així, per segon any consecutiu a les proves dinàmiques d'Endurance que consisteixen en fer 10+10 voltes al circuit.

Participar en aquest projecte, apart de donar visivilitat internacional a la nostra Escola, permet un treball en equip d'estudiants dels diferents Graus que s’imparteixen a l'EPSEVG.