Presentació de dos projectes per part de l'EPSEVG a Escoles i Instituts de la comarca del Garraf

El passat dijous, dia 7 de març va tenir lloc una reunió de direccions de centres docents de primària i secundària, on es van presentar diferents projectes molt interessants per part de diferents organismes per tal que les escoles i instituts s'hi poguessin apuntar en funció dels seus interessos.

Per part de l'Escola s'hi van presentar 2 projectes:

1. "Una enginyera a cada escola" (adreçat a Primària)
Aquest projecte innovador es va iniciar l'any passat a l'Escola de Telecomunicació de Barcelona i que ara es vol portar a Vilanova i comarca. Es tracta d'incentivar les vocacions de les Enginyeries en les noies de 8 a 14 anys donat el percentatge tan baix de noies que estudien tecnologies i enginyeries respecte als nois. La manera de fer-ho és que una dona enginyera de la nostra Escola vagi a visitar una escola i durant una petita estona, aquesta enginyera interaccionarà amb els nens i les nenes, els farà preguntes relacionades amb jocs, oficis i finalment farà un joc o conte on mostri de forma divertida l'enginyeria que viu cada dia a la seva feina.

2. L'altre projecte presentat és “Dia de la noia TIC" (adreçat a Secundària) i s'està fent des de fa 2 anys a la nostra Escola. Es tracta de convidar a nois i noies a la celebració del dia internacional de la noia TIC (tecnologia de la comunicació i informàtica), és l'anomenat Girls in ICT day. En aquest dia es fa una trobada interactiva per part de docents informàtics i alumnes i exalumnes del mateix grau a noies i noies de 12 a 16 anys. Després se'ls fa un taller informàtic molt interessant i divertit.

Els dos projectes van tenir molt bona acollida entre les institucions assistents i ara sols queda esperar les inscripcions.