Acte d'inauguració del Curs Acadèmic 2007-2008

El Dijous 25 d'Octubre, va tenir lloc la inauguració oficial del curs acadèmic 2007/2008 de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú. Va obrir l’acte Enric Trullols, director de l’EPSEVG, destacant el moment de canvi en què es troba la universitat per a l’adaptació a l’Espai Europeu d’Educació Superior. Aquest procés representa una oportunitat i repte per millorar la universitat i fer una millor escola per una ciutat millor, tot subratllant el motor de canvi que representa l’EPSEVG per a Vilanova i la Geltrú. Tot seguit, l’alcalde de Vilanova i la Geltrú, en Joan Ignasi Elena, va parlar de la gran vinculació que hi ha entre la ciutat i l’escola, que ha estat i ha de continuar éssent en el futur una referència per a la ciutat. També va voler subratllar el compromís de l’Ajuntament i va posar com a exemple, l’aprovació de la proposta d’estudis de l’EPSEVG en el Ple de l’Ajuntament a principis del mes d’octubre. El Vicerector de personal academic, en Jose Luís Andrés Yebra, va donar per inaugurat el curs, tot destacant que serà un any ple de canvis per a la universitat.

A continuació es va fer lliurament dels premis als estudiants amb millors expedients i projectes finals de carrera del curs 2006/2007. El Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Vilanova i la Geltrú (CETIVG) van lliurar els premis Joan Roset i Ventosa als estudiants amb millor trajectòria acadèmica en les especialitats de Mecànica, Electricitat, Eletrònica Industrials i Química Industiral. El Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics de Telecomunicació de Catalunya i el Col·legi Oficial d’Enginyeria Tècnica en Informàtica de Catalunya van premiar als millors expedients acadèmics dels estudis d’Enginyeria Tècnica de Telecomunicacions i d’Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió. L’EPSEVG també va lliurar els premis dels sisè Concurs de Projectes Fi de Carrera del curs 2006/2007.

Per finalitzar, el Senyor Martí Llorens Morraja, president de la Confèrencia de Directors d’Enginyeria Tècnica Industrial i director de l’Escola Universitària Tècnica Indústrial de Barcelona va fer la lliçó inaugural titulada "Els acords de les Enginyeries, darrer obstacle perquè les universitats implementin Bolonya" en la que va explicar tots els avenços i fites dels procés de convergència universitària a Europa des de que es va iniciar el programa Erasmus el 1987. Llorens Morraja va posar èmfasi en els diferents enfocaments que té la professió dels enginyers als països europeus i va posar en dubte l’estricte regulació de les atribucions professionals dels enginyers a Espanya que condiciona d’un forma tan forta les titulacions universitàries.

Durant l’acte va haver-hi diverses interpretacions musicals a càrrec dels alumnes de l'

Escola Municipal de Música Mestre Montserrat de Vilanova i la Geltrú.

Obertura de l'acte Joan Ignasi Elena, alcalde de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i Enric Trullols director de l'EPSEVG

Joan Ignasi Elena, Enric Trullols i José Andrés Yebra, vicerector de Personal Acadèmic de la UPC

Laia Ruiz, violoncel solista i Gabrielle Deakin, violoncel acompanyant, alumnes de l'Escola Municipal de Música Mestre Montserrat de Vilanova i la Geltrú.

Lliurament de premis als millors expedients a càrrec de Lluís Santiago Sánchez i Gamarra i Mònica Esteve CabestanyPremi al millor expedient de l'EPSEVG d'ETI d'Electricitat Industrial a Juan Luis Sayago Pérez.

Premi al millor expedient de l'EPSEVG d'ETI d'Electrònica Industrial a Miguel Ángel de las Heras Gómez Premi al millor expedient de l'EPSEVG d'ETI de Mecànica Industrial a Rubén Torbisco Palacios, recollit per la seva germana.

Premi al millor expedient de l'EPSEVG d'ETI de Química Industrial a Màrius Josep Sardà Bosch. Premi al millor expedient acadèmic d'ET de Telecomunicacions a Iban Cerro Gálvez, lliurat per Manel Duran, vocal d'Universitats de la junta del govern del Col.legi Oficial d'Enginyers Tècnics de Telecomunicació de Catalunya .

Premi al millor expedient de l'EPSEVG d'ET en Informàtica de Gestió a Joan Soler Esteve a càrrec de Jordi Daudé Ventura, corrdinador de la titulació. Tercer premi al millor projecte fi de carrera a Roberto Rodríguez Matilla a càrrec de Enric Trullols i José Luis Andrés Yebra.

Segon premi al millor projecte fi de carrera a Daniel rodríguez Martín. Lliura el diploma i el premi José Luis Andrés Yebra Primer premi al millor projecte fi de carrera aBernat Albet Torres. Lliura el diploma i el premi Enric Trullols.

Premi als 25 anys de dedicació i servei a la comunitat universitària a José Luis Gracia de Vicuña. Premi als 25 anys de dedicació i servei a la comunitat universitària a Alfonso Ramos Mansino.

Martí Llorens Morraja, president de la Conferència de directors d'ETI i director de l'Escola Universitària d'ETI de Barcelona Cloenda de l'acte amb la interpretació del Gaudeamus Igitur