DECLARACIÓ DE LA JUNTA D’ESCOLA DE L’EPSEVG REUNIDA EN SESSIÓ EXTRAORDINÀRIA

Fa uns dies es va emetre un comunicat conjunt dels rectors de les universitats públiques catalanes on, davant de la situació que viu Catalunya, condemnaven els episodis coercitius de la llibertat d’expressió que s’estaven produint en els darrers dies.

Des de llavors, les darreres actuacions del govern de l’estat espanyol (intervenció de la Hisenda catalana, ingerència en el control dels mossos, acusacions de sedició per aquells que defensen les nostres institucions, etc.) incrementen de forma qualitativa la preocupació per aquesta situació. Per tot això creiem que com a Junta d’Escola cal un comunicat clar al respecte.

La Junta de l’EPSEVG:

• Expressa el seu més enèrgic rebuig a l’estat de setge que el Govern d’Espanya està exercint sobre el poble de Catalunya i les seves institucions, que ignora drets fonamentals i representa l’abolició de l’autogovern.
• Reafirma el seu suport al Parlament de Catalunya i al seu Govern com a representants del poble català.
• Dóna tot el seu suport a tots els càrrecs electes i en particular a l’Alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, davant del setge judicial que estan patint.
• Dóna suport a les iniciatives i reivindicacions pacífiques proposades pels membres de l’EPSEVG en defensa de la democràcia.