EPSEVG, Projecte solidari a Bolívia

Introducció

L’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú amb la col·laboració de Serveis Tècnics d’aquesta mateixa Universitat, s’ha immers en un projecte de cooperació internacional conjuntament amb una ONG i amb el suport del CCD. (Centre de cooperació per al desenvolupament de la UPC). L’organització implicada és el Banc de Recursos i és una fundació que treballa en el suport tècnic a institucions de països de sud Amèrica. En concret, aquest projecte és realitzarà a Bolívia, a la Universitat San Francisco Xavier situada a la ciutat de Sucre. La nostra aportació a aquest projecte és la donació d’equipament electrònic que ara mateix per a nosaltres és obsolet. Actualment, els estudiants de la Universitat San Francisco Xavier no poden gaudir d’aquest material en els seus laboratoris de pràctiques a causa de les seves limitacions econòmiques. Realment, aquest equipament és força necessaris per a aquest país, per això és un bon moment perquè l’EPSEVG col·labori en aquest projecte de cooperació per al desenvolupament

La ciutat de Sucre

Sucre és la cinquena ciutat més gran de Bolívia. Tot i això és la capital del país conjuntament amb La Paz que és on es troba la seu de govern.
Ciutat amb una població aproximada de 226.668 habitants, es troba localitzada a la part central del sud del país, als Andes, a una altitud de 2.800 m. Històricament, la ciutat també va ser coneguda com Charcas, La Plata, la Ciudad Blanca y Chuquisaca.
Com a data important, l'any 1991, Sucre va ser declarada patrimoni de la humanitat per
 la UNESCO.

La Universidad San Francisco Xavier de Chuquisaca

En aquesta preciosa ciutat, trobem la Universitat San Franciso  Xavier de Chuquisaca que va ser fundada al 27 de març de 1624, pel jesuïta Frías de Herrán. La Universitat està immersa en servir al poble bolivià mitjançant la recerca de la definició de la seva identitat cultural i nacional, ajudant a trobar solucions adequades als problemes socials i econòmics, col·locant als estudiants en contacte directe amb la realitat del país.

La donació dels instruments electrònics de laboratori

Bolívia és un dels països més pobres de Sud Amèrica. La renta per càpita es molt baixa, en comparació amb tots els seus veïns llatinoamericans i conseqüentment uns nivells inferiors d’esperança de vida, escolarització i alfabetització. Per això ens hem ficat de ple en aquesta donació d’equips electrònics de laboratori. La realitat dels estudiants d’electrònica, és que no tenen aparells per tal de realitzar les pràctiques i d’aquesta manera aprendre. Actualment, malauradament tenen únicament quatre llocs de treball equipats amb instrumentació de laboratori.

Gràcies a que L’EPSEVG en els darrers dos anys ha rebut diners per inversions en millora d’equipament docent, disposem de molts equips electrònics que per nosaltres ja no són vàlids, però que per la universitat de Sucre són força necessaris. Per tant contribuïm en l’enviament de 84 equips muntats en dos palets. Aquest enviament inclou oscil·loscopis, fonts d’alimentació, generadors de funcions i multímetres, a més de d’aparells com un S.A.I., un switch i material per poder treballar amb aquests instruments com són sondes i tot tipus de cablejat electrònic.

Relació de l'equipament enviat
  • 26 Oscil·loscopis
  • 25 Generadors de Funcions
  • 7 Fonts d’Alimentació
  • 20 Multímetre
  • 6 Freqüencímetres
  • Altres aparells i cablejat

Agraïments

Per últim donar les gràcies a tot l’equip directiu i sobretot a tot l’equip de Serveis Tècnics pel seu gran treball en aquest projecte solidari. Per ells ha estat una col·laboració molt satisfactòria.

Volem agrair també a les següents persones, departaments i entitats tant la seva col·laboració, com el seu suport i les seves aportacions a aquest projecte:

Administració
Àngel Velasco
Banc de Recursos
Canal Blau TV
CCD (Centre de cooperació per al desenvolupament de la UPC)
Departament d’enginyeria elèctrica
Irene Simón
Negociat econòmic
SIO (Serveis d’informació i organització)
Servei de Patrimoni de la UPC
Serveis Informàtics
Transports Ordesa

Gràcies a tothom pel bon treball fet i esperem que es torni a repetir!!