L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i l’EPSEVG posen en marxa el projecte T-GOVERN.

L’AJUNTAMENT DE VILANOVA I LA GELTRÚ I L’ESCOLA POLITÈCNICA DE VILANOVA (EPSEVG) POSEN EN MARXA EL PROJECTE T-GOVERN.

T-govern és una prova pilot amb l'objectiu de disposar d'estudis fiables sobre la viabilitat i la posada en marxa de serveis d'atenció al ciutadà a través de la Televisió Digital Terrestre. L'estudi definirà com s'han d'adaptar els continguts de l'Administració a un nou mitjà com és la TDT i estudiarà en profunditat la tecnologia, la resposta i les necessitats dels usuaris potencials.

Físicament es tracta d’una Sala d’Usabilitat en que una empresa especialitzada seleccionarà, presentarà els continguts i entrevistarà posteriorment a una mostra de població.

Aquesta sala s’ha condicionat al fons de l’espai Univers.

El projecte t-govern és fruit d’un treballat conveni entre, per una banda, la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la informació (Generalitat de Catalunya) i l’empresa Activa Multimèdia Digital (de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió )  i per altra banda l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i l’Escola Politècnica Superior de la ciutat.

El projecte va ser presentat a principis d’octubre pel Director General de la CCRTV, Joan Majó, la Secretària de Telecomunicacions i Societat de la Informació, Marta Continente, acte en que també van participar els alcaldes de les dos ciutats seleccionades per l’experiment: Vilanova i la Geltrú i Mataró.

Durant el més de Novembre es farà la signatura oficial del conveni a la sala d’Actes de la nostra Escola, acte del que sereu degudament informats i convidats.

Per part de l’Escola el projecte ha estat impulsat per personal del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions, que disposa ja d’un complert equipament de multiplexació de continguts digitals, d’aplicacions digitals multimèdia i d’emissió en COFDM (DVB-T).

Aquest equipament està instal·lat al laboratori de projectes de TSC (L-107) i properament us en farem una presentació per què tot el PDI de l’escola el conegui i en pugui treure rendiment, per aplicacions de recerca, per fer projectes finals de carrera, etc.