L’Alexandra Vila i el José Leonardo Gutiérrez guanyen el Premi Joan Roset i Ventosa 2017

Els dos alumnes de l’Escola creen un accessori per a butaques odontològiques perquè els nens perdin la por a anar al dentista

L’Alexandra Vila i el José Gutiérrez han guanyat el Premi Joan Roset i Ventosa d’enguany, que guardona el millor treball de final de grau d’enginyeria d’àmbit industrial de l’EPSEVG. Els dos alumnes han ideat un dispositiu per a butaques odontològiques que proporciona una millora de l’ergonomia per als nens i redueix així l’ansietat i la por d’assistir al dentista.

“Les butaques odontològiques actuals no estan dissenyades per a nens”, afirmen Vila i Gutiérrez. Els dos alumnes, en la seva visita a l’Hospital Sant Joan de Déu, es van adonar que tot i que l’assistència sanitària es basa en l’empatia i els espais són pensats per al confort del pacient, les butaques no estan adaptades per als nens. Aquest fet provoca un estrès addicional durant la visita al dentista pels més petits.

La solució a aquesta problemàtica es presenta en el seu treball de final de grau Disseny d’un accessori per a equip odontològic que millori la interacció dentista-pacient. Els dos alumnes de l’Escola van presentar un accessori modular que s’afegeix a la butaca i permet corregir la postura dels nens segons la seva altura.

Els dos alumnes formen un molt bon equip, asseguren que es complementen molt bé. A ella li agrada molt l’estudi de les necessitats de l’usuari, l’ergonomia i l’accessibilitat; a ell li agrada la part creativa de realitzar esbossos i estudis formals. Amb el premi sota el braç, els dos graduats en Enginyeria Industrial i Enginyeria Mecànica segueixen el seu camí per separat. Vila està residint a Holanda on vol començar la seva trajectòria professional i Gutiérrez viatja fins a Canadà per a estudiar anglès. Premi_Joan_Roset.jpg

L’entrega del Premi Roset i Ventosa va tenir lloc a la Diada de l’Enginyeria el dia 1 de juny a l’edifici Neàpolis que en aquesta ocasió es va centrar en la temàtica de la robòtica industrial col·laborativa i assistencial. El premi de tutoria del projecte va ser pel professor Manel López Membrilla.

Enguany és la 18a edició del premi convocat  pel Col·legi d’Enginyers Tècnics i Industrials de Vilanova i la Geltrú (CETIVG) amb l’objectiu de fomentar la qualitat, la innovació i la sostenibilitat dins de l’enginyeria industrial.

El Diari de Tarragona va publicar al respecte la notícia: “Somos ingenieros para ser útiles”.