L’EPSEVG inaugura dues aules laboratori amb el suport de l’empresa Renesas

L’empresa Renesas Technology Corporation ha signat un acord de col·laboració amb l’EPSVEG, a través del qual l’empresa dóna equipament per crear dues noves aules laboratori, que permetran formar l’estudiantat de l’Escola sobre programació de microcontroladors i fer cursos d’especialització enfocats a professionals de la indústria. Els cursos seran impartits per professorat del Departament d’Enginyeria Electrònica i del Centre de Desenvolupament Tecnològic de Sistemes d'Adquisició Remota i Tractament de la Informació (SARTI).

“L’estudiantat aprendrà, a través dels nous equips de l’aula laboratori, a programar microcontroladors i microprocessadors. Aquests es troben a qualsevol dispositiu electrònic i permeten, per exemple, controlar les funcions d’un MP3 o regular el comandament de l’aire condicionat”, explica el professor del Departament d’Enginyeria Electrònica Joaquim del Rio.

Renesas Technology Corporation és una empresa puntera en el desenvolupament i la venda de microcontroladors. L’any 2006 va iniciar el programa universitari per promoure l’ús d’eines de Renesas en laboratoris docents, de recerca i de transferència de tecnologia, per al desenvolupament de sistemes basats en microcontroladors. L’EPSEVG és el primer centre universitari espanyol que forma part d’aquest programa universitari.

En la signatura del conveni, que va tenir lloc el 19 de desembre de 2007, van participar-hi el director de l’EPSEVG, Enric Trullols; la cap de distribució de Renesas per a Espanya i Portugal, Belén Matilla, i el director del Centre de Desenvolupament Tecnològic SARTI, Antoni Manuel Lázaro.