La campanya ‘Més amb Menys’

neix amb l’esperit d’impulsar un canvi d’hàbits entre la comunitat universitària amb l’objectiu de generar menys residus i de reduir l’impacte ambiental de la universitat, tot promovent un consum més racional dels recursos.
El fet d’haver escollit aquest primer any el tema de la reducció de residus es justifica per la creixent problemàtica que s’està donant a nivell mundial, però especialment en el món occidental, per l’augment de residus i, especialment, per la pèrdua de recursos naturals. De fet, tan sols a la UPC s’estima que es generen anualment més de 100 tones de paper i cartró, uns 2.000 kg. d’envasos lleugers (plàstics i brics), aproximadament 1 tona de material informàtic i 9560 kg. de residus de laboratori, entre d’altres. Aquesta tendència és ascendent, i per tant, a banda de continuar millorant el procés de recollida selectiva cal que la universitat promogui una major racionalització en el consum de recursos. També els treballadors i l’estudiantat podem contribuir a assolir aquest repte amb les nostres accions individuals.

La campanya ‘Més amb Menys’ té tres objectius complementaris

· Informar i sensibilitzar per tal d’impulsar un canvi d’hàbits per a un consum més racional dels recursos i una prevenció dels residus
· Implicar a la comunitat universitària en el procés de prevenció de residus
· Introduir criteris ambientals en la compra de productes

Per tal d’assolir aquests objectius hi ha previstes una sèrie d’actuacions informatives, lúdiques i participatives al llarg del curs 2003-2004. Us convidem a totes i tots a participar-hi.