La setmana passada es va celebrar a l'EPSEVG el II Fòrum Universitat, Disseny i Empresa UDE

A les 10.00 h. del matí del passat dia 19 d'abril va tenir lloc la inauguració i benvinguda del II Fòrum Universitat Disseny Empresa (UDE), organitzat per l'associació d'estudiants de disseny, +DI, l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG).

La inauguració va ser a càrrec del Sr. Francesc Torres, Rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Neus Lloveras, Alcaldessa de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Frederic Vilà, Director de l'EPSEVG i Paz Morer, Coordinadora del Grau d'Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament de Producte de la Universitat de Navarra.

Unes 150 persones, entre estudiants, docents, experts i empresaris de diferents comunitats autònomes espanyoles, relacionats amb el sector industrial i la titulació de disseny industrial i desenvolupament del producte, es van donar cita a l'EPSEVG. Tot això, amb la finalitat de compartir inquietuds i coneixements sobre el camp del disseny a les empreses i  la universitat, especialment envers a establir lligams i col·laboració entre el sector industrial i la universitat tot cercant sinèrgies.

Per aconseguir aquesta fi, es van constituir diferents taules rodones formades per responsables i directors de les principals empreses del territori, docents d'universitats així com institucions i organismes públics. El fòrum va estar constituït per tres jornades. La primera d'elles adreçada principalment als estudiants amb ponències d'experts de SEAT i ESCOFET, així com un taller, on es va presentar un repte als estudiants. Dintre d'aquesta primera jornada es va fer una taula rodona, que es titulava "Cómo empezar. La discusión sobre la trayectoria profesional del diseñador industrial".

La segona jornada, la del dia 20 d'abril, va estar adreçada a docents, estudiants i empreses. Va comptar amb la participació de les empreses ROCA, IDIADA, BLANC FESTIVAL, RUBI, REDMAN, BCN, AKO, FEGP, WONDU, SEAT, SHAD i ZICLA. Es van dur a terme dues taules rodones que duien per títol ¿Qué perfil buscan las empresas en un ingeniero de diseño? i Presente y futuro del diseño industrial.

L'última jornada del Fòrum UDE va estar adreçada a les famílies. Es van fer dos tallers: un d'impressió 3D impartit per la FUNDACIÓ CIM i BCN3D, i l'altre, per PDI de la UPC. Aquests tallers tenien l'objectiu de fer arribar el disseny a grans i petits.

IMG_20180419_093754.jpg    IMG_20180419_134548.jpg