TEDx Amposta

Amb la participació de la professora Marta Díaz.
tedxamposta.JPG

Professionals amb "alguna idea que val la pena compartir" d'àmbits  tant diversos, com l'economia, educació, empresa o l'art es van reunir en el TEDxAmposta per tal de fer arribar les seves reflexions a l'auditori que s'aplegava a la Lira Ampostina el passat 28 de novembre. El nexe comú dels ponents és la seva vinculació a les terres de l'Ebre, llevat comptades excepcions com és el cas de Marta Díaz, professora del departament d'Organització d'Empreses del Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú.

Marta Díaz va parlar sobre robòtica social i el projecte PATRICIA, projecte en el que participa des del Centre de Recerca CETpD. El projecte, en col·laboració amb l'Hospital Sant Joan de Deu -i en el que participen també els professors Cristòbal Raya i Cecílio Angulo- consisteix en millorar la qualitat de vida i reduir els estats d'ansietat dels nens durant la seva estada a l'hospital amb l'acompanyament de robots mascotes com el petit dinosaure PLEO.

Durant la seva xerrada a Amposta Marta Díaz va apuntar diverses  qüestions, com el grau en què les persones ens podem vincular emocionalment amb entitats artificials que simulen tenir vida,  emocions i estats interns, i els interrogants i qüestions que aquestes "relacions" amb agents no biològics posen damunt la taula. La robòtica social ja fa anys que està present al nostre Campus tant  en projectes impulsats per investigadors del CEtPD com en assignatures i en l'oferta de projectes finals de carrera.

Cal destacar el ressò que TEDxAmposta ha obtingut especialment a les terres de l?Ebre, ja des de l'inici amb el nombre de voluntaris implicats) en l'organització (29 voluntaris més 6 escoles, 8  organismes locals i 1 universitat) com les piulades de a twitter o les entrades en Facebook. Cal recordar que l'organització TEDx  no suposa cap benefici econòmic ni pels organitzadors, ni els voluntaris ni els ponents.
Més informació a www.tedxamposta.com/

L'experiència de compartir idees al Campus de Vilanova va tenir lloc amb la celebració del  TEDxUPC el curs passat.