Tornen les proves cangur

El Campus, que és la seu d'aquesta competició matemàtica per vuitena vegada, rebrà la visita de 300 alumnes de diferents instituts de la comarca.

proves_cangur_2010.jpgEl Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú tornarà a ser, per vuitena vegada, una de les seus al Garraf de la setzena edició de les Proves Cangur. Gairebé 300 alumnes d’arreu de la comarca es donaran cita a l’Escola per participar en aquest certamen escolar dedicat al món de les matemàtiques. Tots els instituts del Garraf participen en la competició, tot i que, en aquesta ocasió, els centres que faran les proves al Campus són l’IES Ernest Lluch, l’IES Dolors Mallafrè, l’IES Lluch i Rafecas, l’IES Joaquim Mir, l’IES Cubelles, l’IES Les Vinyes, l’Escola El Cim i l’Escola Pia de Vilanova i la Geltrú. Durant 75 minuts, els participants de cada centre hauran de resoldre una trentena de qüestions relacionades amb diferents àmbits matemàtics, com ara l’aritmètica, la geometria, el càlcul, la lògica o la probabilitat. Els guanyadors passaran a una segona fase i, si també la superen, s’enduran un premi i un guardó acreditatiu.

Les Proves Cangur estan impulsades pel col•lectiu internacional Le Kangourou sans Frontières, de la qual en forma part la Societat Catalana de Matemàtiques, que és l’entitat titular del certamen als territoris de parla catalana (Catalunya, País Valencià, Illes Balears i Andorra). La competició es subdivideix en quatre categories: el nivell 1 (3r d’ESO), el nivell 2 (4t d’ESO), el nivell 3 (1r de Batxillerat o Cicles Formatius de Grau Mitjà) i el nivell 4 (2n de Batxillerat o Cicles Formatius de Grau Superior). Els enunciats de cada categoria els preparen els responsables de Le Kangourou sans Frontières en una reunió internacional que també compta amb la participació de les societats matemàtiques europees que en són membres. Catalunya forma part d’aquest comitè de manera independent i, de fet, ostenta per elecció un dels càrrecs de l’equip directiu de l’associació.