Trencant el silenci femení

S'exposa al vestíbul de l'Escola una mostra sobre les aportacions que han fet diverses dones en els camps de la informàtica i les telecomunicacions.

pioneres_info_i_teleco.jpgEl Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú acull durant tot el mes d’octubre l’exposició itinerant Pioneres de la informàtica i les telecomunicacions. La mostra recull la història d'aquelles dones que, amb les seves aportacions, han contribuït més significativament en el desenvolupament d'aquests sectors.

De fet, l'exposició no només repassa els avenços que han sorgit de ments femenines, sinó que emfatitza que aquestes innovacions han estat essencials perquè la informàtica i les telecomunicacions s’hagin consolidat com a eines imprescindibles en el món actual.

Representada en forma de panells, hi apareixen figures com la d’Augusta Ada Byron (la primera programadora de la història de la informàtica) o la de Grace Hooper (descobridora del primer cuc informàtic). Altres noms destacats són els d’Edith Clarke, Thelma Estrin, Evelyn Berezin, Mildred Dreselhaus, Lynn Conway o Judy Clapp. A més, també s’esmenta de manera especial les creadores de l’ENIAC, el primer ordinador electrònic.

La mostra Pioneres de la informàtica i les telecomunicacions està ideada per la UPC a través de la biblioteca Rector Gabriel Ferraté i ja ha passat per diversos centres universitaris de Catalunya.