Visita dels alumnes del Grau de Disseny a l’empresa Escofet

Es tracta d’una activitat més dins del marc de cooperació entre el Campus i les empreses del sector de la tecnologia i innovació.

ESCOFET_2.JPGUn grup d’estudiantat de tercer curs del Grau en enginyeria Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte  i com a activitat formativa de l’assignatura Taller de Disseny va visitar el passat 21 de març, junt amb el professorat i coordinador, l’empresa de mobiliari urbà “Escofet, S.A.”, pionera d’aquest sector.

La visita va estar guiada per el Sr. Enric Pericas, Director d’Elements Urbans, qui va mostrar els detalls del procés de disseny i fabricació dels diferents productes que composen el catàleg actual de l’empresa, els elements i diferents materials amb que estan fabricats, així com els processos de fabricació i acabats.

Cal remarcar la utilització per part d’aquesta empresa de les últimes tecnologies pel que fa a la utilització del formigó com a elements base dels seus productes: el formigó líquid, aconsegueix uns gruixos molt inferiors als formigons emprats fins ara, oferint unes condicions físiques de treball excel·lents. Això ha significat un canvi radical en la formalització dels nous dissenys, molt més lleugers, tant visualment com físicament, una proba de com la tecnologia i l’investigació poden incidir en les formes, funcions i acabats dels productes.