Projectes solidaris liderats per estudiantat de la UPC contra els efectes de la COVID-19

Estudiants UPC 4 - Coronavirus 0’ és el títol del vídeo on podem veure a quatre estudiants de la UPC presentant els seus projectes que se sumen a diferents iniciatives solidàriesper part d'estudiants, grups i centres de recerca, per a donar resposta als reptes plantejats davant l’emergència sanitària provocada per la COVID-19.

La estudiant de la nostra Escola, Natàlia Carmona, del Grau d'’Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte, presenta un dels treballs en el que col·labora i que es recull al vídeo.

El seu projecte es basa en el "Disseny col·laboratiu de solucions mèdiques".
Desin2FightCOVID19
és una plataforma virtual que articula la col·laboració entre professionals del sistema de salut i professionals del món de la innovació. Té per objectiu aportar solucions als diferents reptes que planteja el sector sanitari per combatre la pandèmia.

Alguns dels reptes al que busquen solució són el disseny d’un fonendoscopi d’un sol ús, la fabricació de mascaretes i bates impermeables o crear sistemes de gestió de residus.

Els altres tres projectes que podem veure al vídeo són: "Model matemàtic per predir l’evolució del virus i dissenyar l’estratègia del desconfinament" presentat per Lavinia Hriscu, estudiant d’Enginyeria Física a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), "Connectar telemàticament pacients i familiars" que compta amb la col·laboració de Toni Sánchez, estudiant d’Enginyeria en Tecnologies Industrials a l’Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), i "Una app per informar els familiars de l’estat de salut dels pacients" on col·labora Àngela Niubó, estudiant d’Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació a la l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB).