Propera inauguració i posada en funcionament de l’espai i servei de fabricació digital 'FabDig' a l'EPSEVG

Com a resultat del conveni marc signat entre l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) i la Fundació CIM de la Universitat Politècnica de Catalunya (CIM) el passat dia 15 de desembre, el divendres dia 13 de març de 2020 a les 13.30 h. tindrà lloc la inauguració de l'espai de fabricació digital "FabDig" al hall de l'EPSEVG, concretament a l'espai VGA004.

L'explotació d'aquest nou servei l' oferirà la fundació CIM, passant a tenir l'EPSEVG un espai de fabricació com els que s'estan posant en funcionament als diferents campus de la UPC. L'acte el conduirà el Director de l'EPSEVG, Frederic Vilà, i està prevista l'assistència del Rector de la UPC, Francesc Torres.

El “FabDig” és un espai que serveix per a experimentar amb diferents processos i eines de fabricació digital. En la seva ubicació a l'EPSEVG compta amb un espai específicament equipat i dedicat a aquest efecte, amb maquinària de fabricació digital: impressores 3D de petit i gran format.

El "FabDig", pretén ser un espai de formació complementària per als estudiants de l'EPSEVG. Imprimir els dissenys és la millor manera per comprovar l'ergonomia, funcionalitat i aparença de les peces. Tot i que a través de les eines de disseny, comprovació i càlcul assistides per ordinador permeten fer-nos una idea de si les peces estan ben fetes o no, sempre serà necessària l'obtenció d'un prototip físic per tal de comprovar tots aquells aspectes que a través d'una pantalla no es poden comprovar.

La fundació CIM al "FabDig" donarà servei als diferents projectes, activitats i línies de treball i recerca, que necessitin fer ús dels seus materials, eines i equips per a construir els seus prototips.