Rendibib: estudi pilot sobre rendiment acadèmic i ús de la biblioteca

Rendibib és un estudi de cohort per analitzar la relació entre el rendiment acadèmic de l'estudiantat de l'EPSEVG i l'ús dels serveis de la biblioteca.
Aquest treball es va iniciar amb la totalitat d'estudiantat matriculat per primer cop el curs 2018/19 (275 persones) i es repeteix a cada curs per observar l'evolució.

Per una banda, la dada de rendiment acadèmic la proporciona la USIRE a partir de la nota mitjana final del curs acadèmic 2018/2019 i per l’altra banda, la Biblioteca disposa de tres conjunts de dades d’activitat:
1. Préstecs de documents (inclou llibres i altre equipament, com dispositius electrònics, portàtils, etc.)
2. Reserves de sales de treball en grup
3. Accessos als recursos digitals a través d'eBib

Les conclusions obtingudes fins a dia d'avui són:

- L'estudiantat que més utilitza el servei de préstec i l'accés a recursos electrònics de la biblioteca és el que treu notes entre el 4 i el 5,9. Per tant, en el marc d’aquest estudi, sembla que la
biblioteca és bastant útil per a aquells i aquelles estudiants que necessiten recursos per aprovar.
- L'estudiantat que gairebé no utilitza la biblioteca és el que suspèn amb notes molt baixes (de 0 a 3,9) o aprova amb notes molt altes (de 7 a 10). La biblioteca, sembla que no es presenta com a útil per a l'estudiantat que obté aquestes notes.
- Les dones, tot i ser menys proporcionalment, són les que més utilitzen el serveis i recursos de la biblioteca.
- Per titulacions, l’estudiantat de Mecànica, Elèctrica i Electrònica Industrial és el que més utilitza la biblioteca, seguit de l’estudiantat d’Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte i el que menys l’estudiantat d’Enginyeria Informàtica.
- L’accés als recursos electrònics és més utilitzat entre l'estudiantat que treu notes entre el 5 i el 6,9.

Els informes són consultables.

- Rendibib 2018/19: estudi pilot sobre rendiment acadèmic i ús de la biblioteca
- Rendibib 2018/2019-2019/2020: estudi pilot sobre rendiment acadèmic i ús de la biblioteca