SARTI participa en un estudi sobre els efectes de la presència d'un dofí mort al fons del mar, en el seu entorn

El passat 19 de desembre es va trobar a la platja de s'Abanell (Blanes, Girona, Catalunya) un dofí mort.
Amb l'objectiu científic d'estudiar els canvis espacials i temporals en la comunitat marina local a causa de l'aparició de el cos d'un gran mamífer en el fons marí, investigadors de l'Institut de Ciències de la Mar (ICM-CSIC), la Facultat de Veterinària de la Universitat Autònoma de Barcelona (UaB), el Departament de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya i el el grup SARTI de la UPC a Vilanova que opera el laboratori submarí OBSEA, han fondejat el cos del dofí davant de la càmera de vídeo per poder capturar imatges de l'entorn. Aquesta adquisició d'imatges permetrà estudiar la interacció de les espècies a la zona amb el cadàver, i anirà acompanyada de la recopilació de dades ambientals com la temperatura i salinitat, velocitat i direcció de les corrent, entre d'altres.

Existeixen estudis previs similars com els realitzats pel Monterey Bay Aquarium Research Institute (MBARI) a Califòrnia, USA.