SARTI participa al projecte PLOME

En el marc del projecte  'Plataforma de Larga Duración para la Observación de los Ecosistemas Marinos' (PLOME), liderat per la Universitat de Girona (UdG) i en el que participa SARTI i la Universitat de les Illes Balears (UIB), Politècnica de Madrid (UPM), l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC) i l’empresa Iqua Robotics S.L. , es planteja desenvolupar un conjunt de sistemes independents format per estacions fixes al fons marí, vehicles submarins i vehicles de superfície que treballen conjuntament i autònoma per recollir dades. Tots els sistemes disposen de bateries i sistemes de comunicació.

Les comunicacions es produeixen en temps real i faciliten el seguiment de l’ecosistema.

La metodologia emprada actualment necessita d'un equip humà per obtenir les dades, per tant la plataforma suposaria un avenç que a més permetria monitorar una zona per un període més llarg de temps, de fins a un mes.

Notícia de la Sala de Premsa de la UPC.