Tres estudiants de l'EPSEVG han guanyat un dels reptes de la HackUPC 2019

De l’11 al 13 d’octubre, va tenir lloc a Barcelona la HackUPC 2019.

HackUPC és la primera hackató d’estudiants a Espanya, i en aquesta sisena edició, va aplegar 700 hackers i 10 empreses que van plantejar 10 reptes.

Un grup format per Pere Montpeó, Andrés Prieto González i Víctor Gómez, tots ells procedents de l’EPSEVG del Grau en Enginyeria Informàtica, van guanyar amb el seu projecte Safe Ways, el repte proposat per l’empresa Everis: "From data to citizens. Make cities inclusive, safe, resilient and sustainable".

En només 36 hores van desenvolupar des de zero el projecte, que consisteix en una API (Interfície de Programació d'Aplicacions) que proposa la ruta més segura per a desplaçar-se en cotxe entre dos punts de la ciutat de Barcelona.

Per a dur a terme el projecte s'han utilitzat les dades d’accidents i incidents de cotxe proporcionades per la Guàrdia Urbana a Open Data Barcelona dels darrers anys.

Safe Ways proporciona indicacions per anar d'A a B havent comparat i proposant l’itinerari menys arriscat. Això no només contribueix a que la ciutat sigui més segura sinó també amb menys  congestions de trànsit.

Reptes futurs per a oferir millores en les prestacions de Safe Ways, serien incloure més dades tingudes en compte, com les condicions de la carretera, la meteorología o la contaminació o mostrar indicacions per a desplaçar-se en bicicleta o a peu.
Desitgem molta sort als tres membres del grup guanyador en la seva participació a la hackató més gran d’Europa, la Bosch Connected World, que tindrà lloc a Berlin el proper mes de febrer.