Un equip d'estudiants de Disseny de la nostra Escola guanya el primer premi del concurs Movin'On

Víctor Fernández, Damià Mora, Fabiana Pando i Pau Verdú, estudiants d'UPC Vilanova del Grau en Enginyeria Disseny Industrial i Desenvolupament de Producte i Maria Mora, una dissenyadora gràfica, són els components de l'equip guanyador del prestigiós concurs internacional, Movin'On Challenge Design, organitzat per Michelin. Sobre el tema proposat pel concurs, el "delivery", l'equip guanyador va decidir realitzar un projecte innovador anomenat AGORA, sobre "delivery" de cultura, un projecte que trenca amb la tendència del delivery basat en productes de primera necessitat o compres de productes en línia que tots coneixem.
El projecte sorgeix de l'assignatura Enginyeria de l'Accessibilitat i Usabilitat (ENUA), a càrrec del professor Chema Ibañez, que els va motivar a presentar la idea a concurs.

Com sorgeix  la idea de la cultura

"Decidim endinsar-nos a desenvolupar una solució per al delivery de cultura, ja que és un dret fonamental al que no tothom hi té accés. A les poblacions més allunyades hi ha mancances com l'accés a la cultura, ja que exposicions, obres de teatre i aquest tipus d'esdeveniments estan centralitzats a les grans ciutats com Barcelona, ja que s'ofereixen a centres fixos. El fet de poder descentralitzar aquest tipus de serveis suposa un gran estalvi en desplaçaments en transport personal cap a aquests llocs i una innovació fonamental en aquest àmbit."

Sobre el grup:

"Era la primera vegada que treballàvem tots plegats, però el resultat ha estat molt satisfactori i reconfortant.

Tots hem treballat en una mateixa línia desenvolupant el projecte en conjunt. Hi va haver moments en què cadascú aportava més en diferents àmbits, però ens vam acabar complementant els uns als altres a mesura que el projecte avançava. Al principi, teníem molt clar que volíem enfocar-nos a l'àmbit de la cultura, encara que ens va costar molt materialitzar la solució a què hem arribat, ja que no sabíem com unir els conceptes de transport i cultura. Això ens va ajudar a veure que allò realment valuós del nostre projecte era el concepte com a element innovador."

Des de l'Escola felicitem als guanyadors del primer premi d'aquest Challenge d'abast internacional!