3ª edició Cicle de Conferències 4x2

EPSEVG UPC GRAUS i ENGINYERIES

Les conferències  tracten temes tan diversos com les habilitats directives que qualsevol enginyer/a ha de desenvolupar en el seu treball així com temes específics com la creació de videojocs o l’habilitat de dirigir.  Aquest cicle de conferències tenen com a finalitat sensibilitzar l’ estudiantat i aconseguir així una major incidència d’aquests temes en l’enginyeria.

A qui van dirigides?

Van dirigides als estudiants i estudiantes de l’EPSEVG de 1r i 2n cicle. La seva assistència es reconeixerà amb crèdits de lliure elecció.

4 conferències* = 2 crèdits de lliure elecció

* Per fer efectius aquests reconeixements de crèdits els estudiants/estudiantes hauran d’emplenar la sol·licitud de reconeixement i dins dels terminis establerts. Es reconeixeran crèdits a l'estudiantat d'Enginyeries Tècniques i de 2n Cicle.

NOTA: Cal tenir en compte el límit de 12 crèdits que es poden reconèixer per formació no reglada a nivell universitari. Per més informació consulteu a:  Normativa acadèmica dels estudis de 1r i 2n cicle de l'EPSEVG 2010/11.

Data i lloc

Conferències del curs 2010-2011

Totes les conferències tindran lloc a la Sala d’Actes en l’horari indicat. Dijous, de 12.30h a 14h
Excepte 10 de març (Dijous 10 de març a les 16.00 h a la Sala d’Actes)

Conferències curs 2010/2011

Recorda que podeu fer preguntes al ponent, amb el twitter enviant un missatge amb el hashtag  #epsevg4x2. El canal twitter de l'epsevg és:  @upcvilanova

3 de març de 2011, de 12.30h a 14h
Conferència: “Creació de videojocs en Windows Phone 7”
Ponents: Alex Hernández Trueba , EPSEVG DotNetClub, i Carles Hernández, UAB DotNetClub

T'interessa la creació de videojocs? Els clubs .NET de Barcelona i Vilanova i la Geltrú t’ensenyen els passos per a desenvolupar un videojoc en els nous terminals mòbils de Microsoft, els Windows 7 Phone: com es fan, qui els fa, com es poden vendre... Un petit tomb pel món del videojoc.

10 de març de 2011 de 16.00 h a 17.30hores

Conferència: “Com les noves tecnologies modifiquen l'organització del Metro de Barcelona”
Ponent: Sebastián Buenestado, Director General de Transports Municipal de Barcelona

24 de març de 2011, de 12.30h a 14h

Conferència: “L’enginyer, com a persona de fer feines”
Ponent: Àngel Rútia i Palomas, Director General de Protesa. Protecciones Plásticas, SA.

L’enginyer ha d’ésser una persona compromesa socialment i capaç de desenvolupar competències transversals assumint responsabilitats ètiques des de la seva formació tècnica i humanística. L’enginyer te capacitat per ocupar càrrecs de direcció de diferents àrees en l’àmbit de la gestió global, coordinació de grups de treball i execució de grans projectes estratègics, d´entre d’altres. L’enginyer, avui,  en aquests moments de macro crisi, es quasi imprescindible  per incorporar talent, lucidesa, innovació i creativitat a qualsevol projecte empresarial…o social.

7 d’abril de 2011, de 12.30h a 14h

Conferència: “L'habilitat per dirigir”
Ponent:  Juan Ignacio Barenys Director i Manuel Jiménez , Director Comercial de ESKPE CONSULTING-ODATI.

En un percentatge molt elevat, els professionals amb titulació universitària ocupen al cap de pocs anys de la seva inserció en el món laboral posicions professionals que inclouen responsabilitats i feines de contingut empresarial o directiu. En les àrees relacionades amb la tecnologia és molt freqüent que per ocupar llocs de direcció TIC s’exigeixi una titulació adequada. Aquestes feines d'índole directiva són tals com dirigir o coordinar grups de treball, avaluar altres professionals, gestionar pressupostos, presentar plans i resultats, participar en negociacions i reunions, parlar en públic, etc. Conèixer aquestes habilitats i millorar i potenciar el seu domini, és un requisit indispensable definir  una carrera professional d'èxit.